aku juga manusia biasa..tapi kehadiran mereka2 terpilih itu membawa kebahagiaan kepadaku.

bismillahirramanirrahim... assalamualaikum..

ingat sambung entry yang sebbelum ni tapi saat ini jari-jemari ini nak taip tentang hal lain
  kadang-kadang kita di atas kadang-kadang kita di bawah..  apabila kita di atas..tak semua orang sukakannya..macam-macam alasan yang dilemparkan.. bukan untuk mempertahankan diri sendiri kerana berada di atas atau sombong..tidak sama sekali.. selama ini kita jaga hati dan perasaan orang lain kerana hidup di tempat orang memerlukan ketabahan dan kecekalan untuk meneruskan perjuangan untuk mencapai cita-cita.. tetapi untuk menggapai cita-cita tersebut pelbagai halangan dan cabaran yang perlu ditempuhi.. apabila memegang amanah sudah menjadi tanggungjawab kita untuk melaksanakannya..tetapi masih ada kekangan.. saat itu..hanya Allah SWT yang tahu perasaan ini.. saat itu juga..aku terfikir rumah  di kampung adaalh tempat yang terbaik untuk aku hilangkan perasaan yang bercampur itu..MAK ABAH..dua insan yang banyak memberikan sokongan untuk aku pikul amanah yang diberikan.bukan seronok-seronok aku pegang amanah tersebut..aku meminta nasihat dan restu MAK ABAH sebelum menerima amanah itu.aku bertanya..bolehkah aku?? mampukah aku hadapi sebarang kemungkinan??? semasa zaman persekolahan aku pernah menerima halangan dan dugaan seperti ini..alasan mereka <zaman sekolah> asyik muka yang sama naik pentas terima anugerah.. pelik aku..semua orang berhak menerima anugerah tetapi mereka perlu la berusaha kan..aku terima anugerah bukan mudah-mudah..aku juga perlu berusaha untuk mencapai kejayaan seperti hari ini..saat ini..aku perlu bertuungkus-lums untuk mencapai segulung ijazah dan memperoleh pekerjaan yang mampu mengubah nasib keluarga aku,..mungkin orang tengok aku tiada masalah kewangan atau lain2.tapi..aku hanya dari keluarga yang sederhana cukup makan dan minum..bukan "loaded'.tapi perlukah aku beritahu semua orang tentang kisah aku.aku di sini untuk mencapai cita-cita MAK ABAH..
   alhamdulillah..ketika aku perlukan mak abah ..ada kawan2 baik yang memberikan semangat kepada aku.terima kasih untuk insan2 tersebut.. kalau tidak memang aku berputus asa rasanya..saat orang mempertikaikan aku..ada kawan yang tiba-tiba msej..dia cakap tak seronok aku tak satu kelas dengan dia tuk satu subjk yang telah aku ambil dahulu dari dia.dia kata aku ja yang mampu layan dia dengan baik..Ya Allah..saat orang ingin melemahkan semangatku..Kau hadirkan insan yang menghargai aku.. saat hal itu terjadi..air mata ini terus mengalir..sedih..tapi bila msej rakan aku itu..air mata ini menitis..TERHARU..dan DIHARGAI..syukur alhamdulillah Ya Allah..semoga ukhwah ini akan berkekalan sampai akhir hayat..:)

Belajar untuk menghormati jika ingin dihormati 

*kekadang Allah jadikan sesuatu itu berlaku, walaupun pada orang lain, supaya orang sekeliling yang melihat dan memerhati, yang masih hidup hatinya, dapat ambil pengajaran. Jadi, KEEP CALM AND LEARN.

SMILE........IT'S SUNNAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan